dimarts, 23 de setembre del 2008

Lectures molt recomanables per a “crèixer” y volar

En record de Carles: Adéu i fins ara

Per recomanar aquestes lectures de més a baix, explico una mica la meva intimitat. Crec que l'etapa millor de la meva vida ja s'ha acabat, però cada día surt el sol i tinc per endavant una a nova vida en solitud. Està be. Soc lliure i seguint les sàvies paraules de Krishnamurti , no penso fugir i cercar companyia. Més be al contrari, m’endinso amb plaer en la soledat creativa. La meva vida en parella ja s’ha acabat. Estic al principi d’una nova etapa.

Després de 7 anys de convivència, ens en separat, i els dos hem decidit seguir camins diferents. ¿Podrem sent amics de veritat”? El temps ho dirà. Ara el que hi ha és dolor i frustració. Per suposat, teniu que viure la perduda i fer el dol. Però no hem pogut ni hem sabut fer una altra cosa que deixar d’estar junts. Si ja ho se: “Nosaltres semblaven la parella ideal” per tota la gent que ens coneixia. Si és veritat, ens estimaven amb bogeria, però, a vegades, ja ho sabeu, les aparences enganyen.

L’hem compartit tot. Vida, oci i inclús feina... feina agradable i solidaria. Hem fet navegacions reals (ver vídeo de més a baix) i navegacions “virtuals”. Junts van crear Món Comunicació ( la meva web com a periodista) i també van obrir aquest blog (a la costat dret encara està un enllaç al seu espai personal (el blog d’enCarles) Moltes i moltes inoblidables hores en el mar, y moltíssimes més al front de l’ordinador (junts o separadament). Soledat: un nou estat per a crear

Adaptar el meu entorn, al meva casa a mi mateixa, renovar l’ambient, la decoració, els detalls s’han convertit en les meves primeres tasques creatives “manuals”. La següent fase -en la que ara mateix estic – és més complicada. Ser veritablement autosuficient i solucionar tots els problemes “tècnics” d’una llar. Si, això, d’arreglar les coses que s’espatllen, fer foradets a la paret, posar llums, etc. Tot el que la meva parella feia naturalment. Una tasca que havia assumit amb eficacia, com a resolució de problemes.

Evidentment, a vegades encara l‘hi tingut que demanar alguna ajuda, però estic fent el possible, però fer –ho tot jo tot soleta. I em sento orgullosa. Prendre la decisió de separar-se no es fàcil, i més encara quan gairebé t'has sentit tan estimada. Em sentia com una persona que, en el meu entorn, em tenien una mica d’enveja: “ Vaja sort la teva, amb un senyor tan maco i carinyòs”.

I sense més “rollo” passo a recomanar els llibres que m’han ajudat a sentir-me bé. Alguns d’ells són sobre la “felicitat”, altres obre l’amor i la soledat, o sobre l’envelliment i la renovació, estudis sobre el “cap”: Gairebé tots, llibres de filosofia i creixement. Res a veure amb manuals d’autoajuda. Molt respectables, però no adients per a la meva etapa de retrobament interior i replantejament vital.

Llibres recomanats

:-) "Sobre el amor i la soledad": Recopilació (en castellà) dels discursos de Krishnamurti, des del 1949 fins al 1975. Sembla que són reproduccions de les seves paraules recollides en cinta magnetofònica (Editorial Kairós). La seva filosofia, i el seu concepte del amor “global” semblen d’una modernitat increïble. [+ sobre Krishnamurti]

:-)La formula de la felicitat de Stefan Klein (com s’originen els sentiments positius) Columna 2003: Un bon relata u i una bona recopilació filosòfica i científica sobre les investigacions científiques cerebrals, per esbrinar com s’originen els sentiments positius. Un altre llibre sobre aquest tema es "Viatge a la felicitat". La recerca de la felicitat és una de les gran aventures humanes. Tal com explica Eduardo Punset en el pròleg, el viatge a la felicitat acaba de començar i el seu final és incert"a recerca de la felicitat és una de les gran aventures humanes.

:-)Cuerpos sin edad, mentes sin tiempo” de Deepak Choopra, el gran maestro espiritual: Colección Vivir con plenitud. Ediciones B 2008 (*) Per replantejar-se patrons de comportament adquirits, creences falses, estereotips i posar en qüestió el que es creu sobre l’envelliment i la decadència.

:<)“El secret” de Rhonda Byrne. Edita per Entramat 2007. Recopilació de frases sabies de molts del gran filòsofs, terapeutes e investigador socials, del món, sobre diferents temes. Curiòs i pràctic alhora. El secreto (en castella) ha segut uns els llibres més venuts aquest any.

JLa revolucion Positiva” d’Edward de Bono. Colección Vivir con Plenitud (*) 1997 Edorial Paidós. Desenvolupa 5 principis sobre el pensament positiu.

:>)El cerebro femenino” de Louan Brizendine RBA 2007. Interessant comprovar les diferencies cerebrals i a on en poden portar aquestes diferencies si no les tenim en compte
( o al contrari, si ens preocupen massa)

(*) El llibre de la col·lecció “Vivir con Plenitud” es poden aconseguir a un preu irrisori al gran magatzem de reciclatge i venda de CARITAS a Poble Nou( Cristobal de Moura /verneda)